Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

J35i95r88i 63B10o36r

29. 9. 2021 12:13

Je mě přes 70 jsem ze západních Čech a považuji se za pivaře. Na služebních cestách jsem pil desítky druhů piv. Takto natočené pivo mě přinesli poprvé asi před 10ti lety v restauraci v Banské Štiavnici. Tak nevím. Pro nás bylo řezané smíchané světlé/černé.

2 0
možnosti
PK

Taky o něj někdy požádám, ale proč se mu vlastně neříká "Mix" ?

Z jiného soudku...taky si dám v teplých dnech Eiscafe a netrpělivě čekám co to bude, jestli třeba něco jako Cold brew , nebo...

V Barceloně jsem kdysi obdržel k tomuto požadavku 5 kostek ledu, asi to bylo v pořádku:-):-):-)

Chleba pečeme doma občas a je to pochoutka.R^

0 0
možnosti
JB

My (tedy já) pečeme každý týden, BO :-) kvásek je třeba udržovat ve formě. A i ten nejobyčejnější chleba (mouka, voda, sůl, kmín) mi přijde lepší, než mnohé supermarketové produkty..

0 0
možnosti
JM

J71a85n 88M96a76r49e79k

29. 9. 2021 1:09

Ještě něco: Kdysi jsem byl v Praze v jedné hospůdce a tam chtěl jeden štamgast 'Jednu houpavou' Mohl by mi někdo s diskutujících říci, o jaké pivo se jedná?

0 0
možnosti
JM

J73a42n 83M83a94r91e77k

29. 9. 2021 1:07

Dal jsem si jednou řezané pivo. Ale nechutnalo mi. Bud pořádné světlé, jako Svijany, Staropraneb či Plzen a nebo černé jako kdysi U Fleků s česnekovou topinkou, blahé paměti.

0 0
možnosti
JB

No je fakt, že řezané pivo, jak jsem ho popsal, je spíš na vizuální efekt, než na chuť. Také je fakt, že lepší černé než u Fleků jsem nepil.

0 0
možnosti
PB

P31e36t58r 77B43u68r93i25a50n

28. 9. 2021 23:21

Řezané pivo je třetina tmavého a dvě třetiny světlého. Načepováno tak. Komu se to nechce anebo kdo to neumí, pro toho už za komunistů v 80. letech vyráběl řezané pivo pivovar Černá Hora. A taky to tak expedoval jak v lahvích, tak i v sudech. Mnozí zkušení výčepáci, kteří disponují i černým pivem na čepu, to umí načepovat. Jedna třetina versus dvě třetiny, to je řezané pivo.

To co vy tady tvrdíte, tedy že řezané pivo je o nějakém rozhraní, je čirá oslovina. A navíc půl na půl. Oslovina na entou.

To platí u drinků, semafor atd. kde je to kouzlo schované v různé hustotě, kdy se kapalina mezi sebou nemísí.

1 0
možnosti
JB

Dovolte několik odkazů:

https://www.pivnice-ucapa.cz/blog/5--rezane-pivo-a-dalsi-pivni-speciality/

https://www.facebook.com/lokalucaipla/posts/1828488247386269/

a v obráceném gardu:

https://untappd.com/b/svatovaclavsky-pivovar-rezane-pivo-pana-josta/383584

Mohli bychom se shodnout, že pojem "řezané pivo" je rozhodně širší, než jak jsem uvedl (a uvést měl, to uznávám), je celkem i možné, že různými výčepáky (a očividně i konzumenty) je chápan jinak. Ale "čirá oslovina"?

2 0
možnosti
ND

Moc pěkný blog, takový chutný :-)

0 0
možnosti
JB

Děkuji, potěšilo mne, že Vám chutnal..:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 42
  • Celková karma 25,53
  • Průměrná čtenost 1479x
Tak nějak tuším, že svět není jen černý nebo bílý.

Slezský patriot.

Seznam rubrik