Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PC

Velmi přesné a trefné!R^ Zjistil jsem ke svému překvapení, jak málo lidí chápe postavu J. Švejka, jak ji chtěl autor knihy skutečně prezentovat. Lidé mají Švejka za pouhého blázna, který svým bláznovstvím budí úsměv na tváři.

Jenže Švejk je Haškem prezentován jako MOUDRÝ blázen (specifický literární pojem), t.j. jako velice chytrý, duchapřítomný člověk, který okamžitě vytuší slabiny protějšku (nebo moci) a bryskně to dá najevo tím, že se naoko udělá ještě hloupějším než jsou všichni okolo, aby poté svým nevinným plněním rozkazů udělal ze svých nadřízených totální blbce.;-)

3 0
možnosti
Foto

R^ ,,Neblázněte, dytˇ sou tady lidi!"(viz. jedna ze scén, resp. závěru zfilmovaného Švejka). Ovšem, vysvětlete to těm, kteří svobodně tancují v minovém poli.

2 0
možnosti
Foto

jo, máte technicky pravdu... jinak jsem právě koukal na záběry ze Staromáku a můžu říct jen ach jo...

1 0
možnosti
PK

...nepříjemné, nepohodlné, obtěžující či otravné ....na rozdíl od jiných diskutujících a i vás tu roušku nepovažuji za ..viz vaše slova výše...

1 0
možnosti
JB

to si nerozumíme. Zrovna tahle pasáž nebyla o rouškách. To jsem zamýšlel jen jako zobecnění.

Já jsem zastánce roušek - myslel jsem, že to z kontextu i vyplývá. Koneckonců jako každý zaměstnanec v sociálních službách pro seniory.

1 0
možnosti
LC

Přesně! Bohužel, Švejka a význam slova švejkování nepochopili ani někteří místní blogeři.

1 0
možnosti
JB

No právě. Přiznám se, že mnohé blogy, mnohé diskusní příspěvky a bohužel i mnohé články profesionálů mne svým nepochopením výrazu švejkování víc než jen inspirovaly..:-)

1 0
možnosti
MB

Přesně tak, ono Švejkování" chápu jako umnou obranu -proti nějaké nařízené tuposti. Ta věta je geniální - "Nechť žije Císař-pán a jeho celá velectěná rodina - Je to blb, pravila komise" ... !

Já chtěl kdysi podpořit udřené ženy na Finančním úřadě. Šel sem, jako OSVČ s papíry. Vystál frontu nezbytnou, vstoupil a ryčně zvolal - "Dobrý den, přicházím jako soutěžící o titul - Vzorného daňového poplatníka" ! To jsem neměl dělat ! Unylé oči ožily a byl o mne jeven abnormální zájem ! Myslím si, že po odchodu jsem byl vyhodnocen přesně stejně,. jako ten Švejk ! Je to ... :-)

1 0
možnosti
JB

Tak to půl bídy, horší by bylo, kdyby Vám chtěly dokázat, že tam nejsou pro srandu.. ;-D

3 0
možnosti
OD
  • Počet článků 42
  • Celková karma 25,53
  • Průměrná čtenost 1479x
Tak nějak tuším, že svět není jen černý nebo bílý.

Slezský patriot.

Seznam rubrik