Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Máš nádor? Jeden? A není to málo? Tak tu máš druhý!

První návštěva v onkologické ambulanci proběhla, jak se kdysi psávalo "v přátelské atmosféře". Paní doktorka byla příjemná a milá, vše mi vysvětlila, nastínila další postup a léčbu. Chemoterapie a bioléčba.

Jako první a základní bod ovšem stanovila nové CT, tentokrát tzv. PET-CT, což znamená kvalitnější a hlavně celkové vyšetření, a to s radioaktviní kontrastní látkou. Nejbližší volný termín byl zhruba za 14 dnů, Pár dnů před tím termínem mi volala milá setřička z nemocnice, instruovala mne, čeho se mám vystříhat a co musím splnit (den před vyšetřením žádné cukry, ani žvýkačku, ale za to pít hodně vody, ale opravdu hooodně).

Tak jsem ráno vyrazili do Nového Jičína, a zatímco Hanka řídila, já se napájel vydatně vodou - 3 litry.... Po příjezdu na místo jsem se přihlásil v recepci a do půl hoďky byl vyvolán k vyšetření. Dostal jsem do žíly ampulku kontrastní radioaktivní látky a opět se napájel vodou. Hoďku jsem čekal, až se ten sajrajt rozleze po celém těle (mimochodem v příjemném kamrlíku s televizí, lehátkem, literaturou k přečtení a hlavně s nedalekým WC, to bylo asi to nejdůležitější). Pak jsem dvacet minut poležel v tunelu a bylo to. K vyšetření bohužel patřilo i to, že jsem byl asi 12 hodin radioaktivní jak robot Emil. Z toho plyne i zákaz kontaktu s malými dětmi a těhotnými ženami. Proto jsem zbytek dne musel trávit mimo dosah kluků. A radioaktivní jsem byl, ne že ne! Když jsem totiž opouštěl ten svůj kamrlíček a šel chodbou k východu, na okenním parapetu na chodbě ležel Geigerův počítač nebo něco takového a v klidu si v asi půlsekundových intervalech pípal. Jakmile jsem se k němu přiblížil, frekvence pípání se zvýšila na úroveň kadence samopalu vzor 24 nebo i větší. To zamozřejmě stálo za ověření, tak jsem se kolem něj několikrát prošel a opravdu, byl jsem radioaktivní! Moje počínání samozřejmě přilákalo sestřičku, která mě celkem udiveně sledovala. "Omlouvám se sestři, bylo to opravdu silnější než já..." sklopil jsem provinile oči.... Sestřička to pobaveně kvitovala a tím mi potvrdila jeden můj postřeh. Personál na každém oddělení, která má něco společného s onkologií je opravdu milý, příjemný, vstřícný a jedním slovem úžasný. 

No nic, zkrátím to. Když jsem se za pár dní jel seznámit s výsledky na "svou" onkologii, čekala mě opět ledová sprcha...... "Pane Bulava, bohužel jsme našli další nádor, tentokrát v oblasti krku. S nejvyšší pravděpodobností se nejedná o metastázi, ale o jiný nádor". No, to je pěkné! To už si se mnou ten nahoře fakt hraje jako s tím rolníkem Macháčkem?! Takže postup bude následující - paní doktorka vypíše žádanku na ORL vyšetření a biopsii. Věčné díky za to, že sežene i zařízení, kde mi to udělají v co nejkratším termínu. I tak byl ten termín asi čtrnáct dnů, tu biopsii mi udělali pod celkovou narkózou, brali vzorek z mandle a kořene jazyka. Metastázi na krčních uzlinách nechali být, protože nebylo třeba z ní nic odebírat. 

Navržený postup byl takový - nejdřív se bude léčit nádor v krku. Odříznutí mandle s kusem tkáně kolem, kusem kořene jazyka a odtranění té metastáze na uzlinách.  Pak se budeme věnovat tomu dalšímu nádoru či metastázi na játrech.

Jenže člověk míní a všechno je jinak. Po několikerém zhodnocení CT, konzultacích a poradách se došlo k tomu, že operace těch uzlin by byla velmi velmi riskantní, protože ten nádor je přilepený na krkavici.... Hrozí vysoké riziko poškození krkavice a doživotní postižení. Takže z toho nakonec sešlo a postup byl stanoven takto - nejdřív ozařování krku, pak chemoterapie jater. 

Těch ozářek je celkem 20, k dnešnímu dni jich mám za sebou 16. V úterý 5. 12. bych měl s nimi skončit. V pondělí 4.12. jdu opět na PET - CT, tentokrát do fakultní nemocnice v Ostravě, která převzala mou léčbu. No a od 7.12. by měla být zahájena chemoterapie.

Ty ozářky jsou každý den, kromě sobot a nedělí. Trvají pár minut a přináší s sebou mj. ztrátu chuti (absolutní), bolesti v krku (řeší se algifenem) a malátnost. Zatím jsem byl schopen jezdit autem sám, dneska to vzdávám a nechám se odvézt. 

Když jsem se zeptal paní doktorky, jaká je prognoza do budoucna, odpověděla asi toto: "Když se nám podaří všechno teď zdárně vyřešit, tak počítejte svůj zbytek života v řádech let, nikoli desetiletí..." 

Tož asi tak - dík i za ty roky.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jaroslav Bulava | čtvrtek 30.11.2023 12:45 | karma článku: 29,35 | přečteno: 973x
  • Další články autora

Jaroslav Bulava

Opět rak

Dovolím si opět se vypsat ze svého pokračujícího souboje s rakovinou a předložit pár zážitků a zkušeností z léčby..

8.3.2024 v 21:33 | Karma: 25,53 | Přečteno: 556x | Diskuse| Ostatní

Jaroslav Bulava

Máte raka......

Černočerná tma se začíná rozjasňovat, jakoby z dálky slyším: ,, Pane Bulava, probuďte se, už to máte za sebou!" Trvá mi pár vteřin, než si uvědomím kde jsem a co se děje. Jsem v nemocnici a byl mi vyoperován zhoubný nádor.

29.11.2023 v 16:29 | Karma: 26,34 | Přečteno: 775x | Diskuse| Společnost

Jaroslav Bulava

Nekorektní klenoty lidové moudrosti Těšínského Slezska.

Naši slezští předkové nám zanechali množství přísloví, úsloví a pořekadel, která jsou pro většinu Čechů neznámá, nesrozumitelná a tak nekorektní, že se z toho zdejší automatický hlídač korektnosti asi uvaří.

8.4.2022 v 14:45 | Karma: 23,45 | Přečteno: 825x | Diskuse| Společnost

Jaroslav Bulava

Herojam u klávesnice slava aneb blogeři a diskutéři, sejdeme se v zákopech?

V souvislosti s ruskou agresí vůči Ukrajině žasnu, jaký mají Češi, Moravané a Slezané bojový potenciál. To, že je v tomto státě přehršel analytiků, politologů a stratégů se dalo tušit, ale těch válečníků?

15.3.2022 v 19:15 | Karma: 35,20 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Společnost

Jaroslav Bulava

Jak udělat řezané pivo

Asi se vám to někdy stalo. Poručili jste si v hospodě "řezané" a se zájmem očekávali, co vlastně přinese. Řezané nebo polotmavé?

28.9.2021 v 21:19 | Karma: 21,05 | Přečteno: 5235x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Poslanci projednají korespondenční volbu pro české občany v zahraničí

9. května 2024  5:15

Na mimořádné schůzi se poslanci vrátí k návrhu vládní koalice na zavedení možnosti korespondenční...

Výkonný výbor TOP 09 schvaluje nominaci Ženíška na post ministra pro vědu

9. května 2024

Širší vedení vládní TOP 09, výkonný výbor, se schází už v 7 hodin ráno, aby schválilo nominaci...

Z uprchlíka agentem. Šapošnikov sehrál při výbuchu ve Vrběticích klíčovou roli

9. května 2024

Premium Jakou roli hrál ve výbuchu muničního skladu ve Vrběticích bývalý ruský voják Nikolaj Šapošnikov? O...

Rusko bombarduje civilní cíle a chlubí se tím. Nechutné, říkají Ukrajinci

9. května 2024

Premium Záporoží (od zpravodajů iDNES.cz) Areál stavební firmy v Záporoží nacházející se jen dva kilometry od centra města zasáhla raketa...

  • Počet článků 42
  • Celková karma 25,53
  • Průměrná čtenost 1479x
Tak nějak tuším, že svět není jen černý nebo bílý.

Slezský patriot.

Seznam rubrik