Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chvála pokrytectví.

Jsem pokrytec. A jsem v tom celkem dobrý. Pokrytectví je pro mne zábavou, koníčkem, posedlostí, náplní i smyslem života, životní potřebou i nutností. Jsem entuziasta pokrytectví a nepochybně i osoba na pokrytectví závislá .

Ráno když vstáváme, pomazlíme se s našim koťátkem, protože malá koťátka prostě m-i-l-u-j-u,  jak říkám manželce. Jakmile má drahá žena vytáhne paty z kvartýru, ten malý  vypelichaný zmetek se mi klidí z očí, protože velice dobře tuší, že tohle by mohly být jeho poslední chvilky. Cestou do práce pozdravím paní sousedku Fišerovou, a to opravdu  uctivě a s úklonou, nasadím široký úsměv a popřeji ji nádherný den, plný sluníčka. Ta zoufalka mi to asi věří, protože se na mě culí jak Kalousek na vyrovnaný rozpočet a ševelí něco o tom, jaký jsem milý, slušný člověk. Si piš, že jsem, ty doroto!

Pracuju, nebo spíš manažeruju v jedné takové firmě, která se zabývá pomoci lidem zadluženým, nebo ještě líp předluženým. Nejsme přímo neziskovka, to ne, ale dotace, granty, finanční přispění nebo dary přijímáme, to zas jo. Ono pak i nějaký ten zisk vybyde. A z těch zadluženců taky vytáhnem nějaký ten chlup, když se nám podaří je dokopat k vytoužené insolvenci. Ale samozřejmě to neděláme kvůli zisku! Primární je pomoc bližním, sociálně potřebným, těm, kteří nedostali tu šanci, minoritám a takové ty kecy. 

Občas něco vyplesknu do médií, jako že pomáhat se musí, že z toho nic nemám, dělám to pro ten úúúúúžasný pocit, rozzářené tváře, do toho nasekám takové ty cancy jako sociální rehabilitace, sociální inkluze a integrace, pomoc všem kolem dokola,  prosazování práva na cosi, prostě tak, jak si to "doba žádá". Má to docela úspěch. 

Tu a tam zajdu do kostela. Jako - ne že bych tomu věřil, jsem moderní, osvícený člověk a na nějaké pověry nedám. V církvích je navíc spousta prvořadých pokrytců, takže mi je celkem jasné, o co tam jde, ale... co kdyby?

Už mně říkali, ať jdu do politiky, že lidí jako jsem já, s takovým tím sociálním cítěním, je tam opravdu třeba. Inu.. stojí to za úvahu. Ale nevím, opravdu nevím, jestli na to budu mít. Byť jsem pokrytec na poměrně slušné úrovni, v politice, zvláště té vysoké, to už je trošku jiný level.  Taky bych si asi musel vybrat, které rádobyhodnoty bych "zaštítil". Teď zrovna frčí  "evropské hodnoty". Nikdo neví co to pořádně je  a kde se to vzalo, ale má to docela úspěch, když vidím, kdo se díky tomu vyšvihl do popředí (a to prosím na mezinárodní úrovni!).  No jo, ale co bude za pár let? Nebude lepší takové to vlastenectví, láska k milovanému národu, jazyku, rodné hroudě , odkaz předků a tak? On taky nikdo pořádně neví, co to je, ale dá se tom stavět, ne že ne. Ale taky se u nás třeba osvědčilo slibovat, slibovat a vést to jako firmu. No, ještě to promyslím.

S neskrývaným nadšením zjišťuji, že nás, opravdových pokrytců, je čím dál tím více. Každý den, když se rozhlédnu,  každý den, když si pustím televizi, každý den, když otevřu net, se setkám s člověkem stejně pokryteckým, jako jsem já.. A občas narazím na skutečného mistra. Ne pouze obyčejného mistra, ale MISTRA!!! Až si  říkám - kam se na něj hrabu...  

Třeba tady na blogu. Majstrštyk byl, když nějaký bloger manifestačně opustil zdejší blogosféru, protože ho tady lidi nemaj rádi, a napadají ho,a jsou na něho hnusní a vůbec... Odešel do jiné blogosféry a tam v diskusi prohlásil o jedné své oponentce, že je pi.a. (Natvrdo, na rozdíl ode mne nevynechal to č). S obdivem až nábožným volám: "To, co mistr Yoda mezi Jedi, to ten, jehož jméno se kvůli banu nesmí vyslovit, mezi pokrytci!"  Moc se mi líbilo, když se jiný bloger usilovně styděl za nějakého politika, který kdesi cosi blbě kváknul, ale jiný politik, který se při prohlídce korunovačních klenotů zlil jak mužik, mu očividně nevadil, ba naopak. A podobných případů by se tu našlo, ne že ne!

Přiznám se, že i já jsem zde přispěl do zlatého fondu zdejšího pokrytectví. Tvrdím, že jsem slezský patriot, a přitom bych z té díry rozhrabané nejradši zmizel!!  Neustále tady vykládám, jako že historie sem a historie tam a přitom všechno, co jsem tu kdy publikoval, jsem si vymyslel!!! A v diskuzích, tak tam jsem teprve dobrý...... 

Prostě - baví mě to.

Samozřejmě, jako každý skutečný pokrytec jsem i já naplněn až posvátnou úctou při pohledu na prapor, který se třepe ve větru a je na něm vyšito: "Pravda vítězí!"

Jen bych z druhé strany napsal: "To víš, že jo. Chachá!"

Autor: Jaroslav Bulava | středa 23.9.2020 9:12 | karma článku: 14,94 | přečteno: 315x
  • Další články autora

Jaroslav Bulava

Opět rak

Dovolím si opět se vypsat ze svého pokračujícího souboje s rakovinou a předložit pár zážitků a zkušeností z léčby..

8.3.2024 v 21:33 | Karma: 25,53 | Přečteno: 548x | Diskuse| Ostatní

Jaroslav Bulava

Máš nádor? Jeden? A není to málo? Tak tu máš druhý!

První návštěva v onkologické ambulanci proběhla, jak se kdysi psávalo "v přátelské atmosféře". Paní doktorka byla příjemná a milá, vše mi vysvětlila, nastínila další postup a léčbu. Chemoterapie a bioléčba.

30.11.2023 v 12:45 | Karma: 29,35 | Přečteno: 969x | Diskuse| Společnost

Jaroslav Bulava

Máte raka......

Černočerná tma se začíná rozjasňovat, jakoby z dálky slyším: ,, Pane Bulava, probuďte se, už to máte za sebou!" Trvá mi pár vteřin, než si uvědomím kde jsem a co se děje. Jsem v nemocnici a byl mi vyoperován zhoubný nádor.

29.11.2023 v 16:29 | Karma: 26,34 | Přečteno: 775x | Diskuse| Společnost

Jaroslav Bulava

Nekorektní klenoty lidové moudrosti Těšínského Slezska.

Naši slezští předkové nám zanechali množství přísloví, úsloví a pořekadel, která jsou pro většinu Čechů neznámá, nesrozumitelná a tak nekorektní, že se z toho zdejší automatický hlídač korektnosti asi uvaří.

8.4.2022 v 14:45 | Karma: 23,45 | Přečteno: 822x | Diskuse| Společnost

Jaroslav Bulava

Herojam u klávesnice slava aneb blogeři a diskutéři, sejdeme se v zákopech?

V souvislosti s ruskou agresí vůči Ukrajině žasnu, jaký mají Češi, Moravané a Slezané bojový potenciál. To, že je v tomto státě přehršel analytiků, politologů a stratégů se dalo tušit, ale těch válečníků?

15.3.2022 v 19:15 | Karma: 35,20 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 42
  • Celková karma 25,53
  • Průměrná čtenost 1479x
Tak nějak tuším, že svět není jen černý nebo bílý.

Slezský patriot.

Seznam rubrik